اوت لت چیست؟

اوت لت چیست؟

اوت لت را در مفهوم عامیانه می توان حراجی دائم معنا کرد. یکی از لذت های سفر خرید و گشت و گذار در مراکز و پاساژهای پر زرق و برق است. ولی هزینه بالای برندهای معروف گاهی اوقات نا امید کننده به نظر می رسد. سفربانک در این مطلب شما را با مفهوم اوت لت (Outlet) آشنا خواهد کرد.

اوت لت چیست

اوت لت به چه معناست؟

اگر بخواهیم به صورت کوتاه بدانیم اوت لت چیست باید بیان کنیم ، به فروشگاههایی که عرضه محصولات را به صورت  حراجی دائم و زیر قیمت اصلی برند مورد نظر ارائه می کنند فروشگاههای اوت لت می گویند. اما سوالی که پیش می آید این است که چه دلیلی دارد برند تولید کننده محصول خود را به صورت حراجی به فروش برساند.

اوت لت

دلیل به وجود آمدن کلمه اوت لت یا آوت لت به دلیل فروش اجناس معیوب کارخانه ها به قیمت پایین تر و جلوگیری از ضرر به شرکت تولیدی بود. مفهوم جنس معیوب در اینجا را با یک مثال بررسی می کنیم. فرض کنید کارخانه ای تولید شکلات به شکل درخت یا حیوان دارد در پروسه تولید در بوجود آمدن این شکل اختلالی بوجود می آید و شکل ناقص می شود، دقت کنید کیفیت این شکلات با نمونه اصلی هیچ تفاوتی ندارد فقط اشکال بوجود آمده دچار نقص است. شرکت جهت جلوگیری از ضرر این محصولات را در فروشگاههای اوت لت به فروش می رساند.

آوت لت

امروزه مفهوم این کلمه چیز دیگری است، برای اینکه به طور کامل بدانید اوت لت چیست در ادامه مطلب با سفربانک همراه باشید. در فروشگاههای اوت لت که اغلب برندهای پوشاک را شامل می شود، هیچ جنس معیوب یا دست دومی عرضه نمی شود همه محصولات نو و قابل استفاده هستند نکته ای که این محصولات را متمایز می کند این است که محصولات ترند یا به روز نیستند برای مثال شرکتی مثل آدیداس اگر در بهار محصولی ارائه کرده و به هر دلیلی فروش نرفته است برای جلوگیری از هزینه انبار داری تا بهار سال آینده فروش این محصولات را در پاییز و زمستان در فروشگاههای اوت لت پیگیری می کند.

اوت لت

این موضوع به نفع فروشنده و تا حد زیادی به نفع خریدار نیز هست. فروشنده از هزینه انبارداری و یا ضرر عدم فروش جلوگیری می کند و خریدار نیز جنس خود را با کمی از مد افتادن با قیمت کمتر خریداری می نماید. اگر زیاد در بند مد و ترند نباشید و انتظار خرید در فصل مورد نظرتان را نداشته باشید، اجناس خوبی نصیبتان خواهد شد.

برندهای معتبر معمولا فروشگاههای اوت لت یا آوت لت خود را در یک مراکز خرید جداگانه و در کنار یکدیگر احداث می کنند تا عرضه محصولات بهتر و سیستماتیک صورت بگیرد. برای مثال در اوت لت استانبول  مراکز خرید جداگانه ای به این نام وجود دارد. توجه داشته باشید این مراکز معمولا در شهرهای بزرگ مثل استانبول بنا می شود و شهرهای کوچک وان این مراکز را ندارند.

اوت لت فکتوری

دو نوع از این فروشگاهها وجود دارد

  •  اوت لت استور (outlet store) : فروشگاههایی که از برندهای مختلف فروش دارند.
  • فکتوری استور (factory store) : فروشگاههایی که معمولا جنب خود کارخانه است و فقط محصولات برند خود را به فروش می رساند.

امتیاز 4.36از 5 (22 رای)

نظرات کاربران

برای این مطلب هنوز نظری ثبت نشده است
افزودن نظر جدید