نمایش رایگان تورهای مسافرتی خارجی
سفربانک از سه طریق تورهای مسافرتی خارجی شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن تور مسافرتی خارجی
ب) خرید نرم افزار طراحی سایت پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری تور شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
نمایش رایگان تورهای مسافرتی داخلی
یکی از منحصر به فردترین خدمات سفربانک نمایش تورهای مسافرتی داخلی شما می باشد. جهت استفاده از این خدمات میتوانید در سفریانک ثبت نام کرده و تورهای مسافرتی داخلی خود را نمایش دهید.
نمایش رایگان بلیط و پرواز چارتری
سفربانک از سه طریق بلیط و پروازهای چارتری شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن بلیط و پروازهای چارتری
ب) خرید نرم افزار رزرو پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری بلیط و پروازهای چارتری شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
شمسی به میلادی
میلادی به شمسی
اخبار آژانس ها >

عبور راه‌آهن از روي ديوار تاريخي گرگان با نظر باستان‌ شناسان

معاون ميراث فرهنگي كشور اعلام كرد : نحوه ادامه پيدا كردن پروژه راه‌آهن در محل تقاطع با ديوار تاريخي گرگان ، مسأله‌اي است كه باستان‌ شناسان بايد درباره آن نظر دهند . مسعود علويان‌ صدر در گفت‌ و گو با ايسنا ، درباره عبور راه‌آهن از روي ديوار تاريخي گرگان ، اظهار كرد : هر پروژه ملي كه در كشور انجام مي‌شود ، بايد مسيرش به تأييد سازمان ميراث فرهنگي برسد تا در جاهايي كه با محوطه‌ يا سايت تاريخي برخورد مي‌كند ، در صورت نياز كاوش انجام شود . درباره اين پروژه نيز از سازمان ميراث فرهنگي استعلام شد و بررسي نهايي اين موضوع از طريق گزارشي كه به پژوهشكده باستان‌ شناسي مي‌رسد ، انجام مي‌شود . او گفت : پس از بررسي گزارش كاوش باستان‌ شناسي ، موضوع در شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي مطرح مي‌شود تا درباره چگونگي ادامه پروژه راه‌آهن تصميم‌گيري شود . نحوه ادامه پيدا‌ كردن اين پروژه بايد با نظر باستان‌ شناسان باشد تا ببينيم با نجات‌ بخشي مي‌توان پروژه را ادامه داد يا خير . در نهايت بايد راهكار باستان‌ شناسان را بررسي كنيم . ساخت راه‌آهن گرگان به «اينچه‌برون» از مصوبات سفر رئيس‌ جمهور به استان گلستان و يكي از طرح‌هاي ملي است كه ايران را به آسياي مركزي متصل مي‌كند . اين راه‌آهن در جهت شمال - جنوب ، ديوار تاريخي گرگان را كه به‌ لحاظ طول ، سومين ديوار دفاعي در جهان است قطع مي‌كند . به همين دليل ، يك كاوش نجات‌ بخشي و اضطراري در محدوده تقاطع ديوار گرگان با راه‌آهن انجام شد . اين كاوش به پايان رسيده ، ولي سرپرست هيأت كاوش در اين محوطه - جبرييل نوكنده - هر گونه اظهار نظر درباره ادامه پروژه ساخت راه‌آهن از نظر باستان‌ شناسي را به برگزاري جلسه شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي موكول كرده است . البته در اين مرحله از كاوش نجات‌ بخشي ، شواهدي از يك كوره آجرپزي با ارتفاع حدود 5 ‌/‌ 1 متر شبيه آنچه در كارش‌هاي قبلي ديوار گرگان به‌ دست آمد ،‌ يك خندق و بخشي از فونداسيون ديوار به عرض حدود 10 متر شناسايي شد . ديوار بزرگ گرگان كه پرونده ثبت جهاني آن در سازمان ميراث فرهنگ و گردشگري در دست تهيه است ، از نظر طولي پس از ديوار چين ، دومين ديوار طولاني در قاره آسياست ؛ ولي در جهان پس از ديوار چين با حدود شش‌ هزار كيلومتر طول و ديوار ليمز با حدود 500 كيلومتر طول ، ديوار گرگان سومين ديوار طولاني جهان است . درباره قدمت آن نيز برخي معتقدند ديوار بزرگ گرگان به دوره مادي ، هخامنشي يا اشكاني تعلق دارد ؛ ولي مطالعات باستان‌ شناسي انجام‌ شده نشان مي‌دهد كه ديوار بزرگ گرگان به اواخر دوره ساساني متعلق است و بازه زماني 429 ميلادي تا حدود سال 615 ميلادي را در بر مي‌گيرد .