نمایش رایگان تورهای مسافرتی خارجی
سفربانک از سه طریق تورهای مسافرتی خارجی شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن تور مسافرتی خارجی
ب) خرید نرم افزار طراحی سایت پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری تور شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
نمایش رایگان تورهای مسافرتی داخلی
یکی از منحصر به فردترین خدمات سفربانک نمایش تورهای مسافرتی داخلی شما می باشد. جهت استفاده از این خدمات میتوانید در سفریانک ثبت نام کرده و تورهای مسافرتی داخلی خود را نمایش دهید.
نمایش رایگان بلیط و پرواز چارتری
سفربانک از سه طریق بلیط و پروازهای چارتری شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن بلیط و پروازهای چارتری
ب) خرید نرم افزار رزرو پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری بلیط و پروازهای چارتری شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
شمسی به میلادی
میلادی به شمسی
اخبار آژانس ها >

نخستین موزه بستنی جهان در ایتالیا افتتاح شد

تعداد بازدید : 246
تاریخ : 1391/07/19
خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‎الملل ـ نخستین موزه بستنی جهان با ارائه دستورالعمل‎های تهیه بستنی از قرن 18 تا آخرین دستگاه‎های بستنی ساز در ایتالیا افتتاح شد. بازدید کنندگان می‎توانند در ایستگاه مزه، انواع بستنی‌های تاریخی و مدرن را با صدها طعم گوناگون بچشند. گروه تجاری "کارپیجینانی" سازنده انواع ماشین‎های بستنی ساز، به تازگی دراقدامی ابتکاری موزه تاریخ یا موزه فرهنگ بستنی را در شهر "آنزولا دل امیلیا" نزدیک به بولونیای ایتالیا افتتاح کرد. به گزارش رویترز موزه تاریخ بستنی یا به زبان ایتالیایی "موزه ژلاتو" با استفاده از امکانات ویژه به بازدید‎کنندگان فرصت می‎دهد درصورت تمایل نوعی بستنی یا شربت توت‎فرنگی به روش‎های رایج در اوایل 1800 میلادی بخورند. کمپانی دستگاه‎های بستنی‎ساز همچنین در این موزه تاریخ ساخت بستنی در اروپا و انواع آن را از کهن‎ترین زمان که توسط کیمیاگر معروف "کوزیمو روجری" در دهه 1530 تهیه شد و ماجرای تهیه آن را برای جلب ملکه "کاترین دومدیچی" به پاریس، به علاقمندان نشان می‎دهد. در این موزه همچنین اطلاعات مرجع، کتاب‎ها، دستورالعمل‎های معتبر و اطلاعات دقیق در ساخت بستنی از کهن‎ترین دوران تاریخ، زمانی که با استفاده از برف و یا یخ‎ موجود در چاه آب، مخلوط با نمک تهیه می‎شد، تا ساخت فناوری‎های نوین تهیه بستنی دردهه 1990 به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود. نخستین موزه بستنی جهان در "آنزولا" در مجموع در مساحتی 1000 متر مربع با سرمایه‎ای بالغ بر 1.5 میلیون یورو در نزدیکی بولونیا ساخته شده که شامل نمایشگاه بستنی نیز هست. دراین موزه نخستین دستورالعمل‎های تاریخی که برای تهیه بستنی و شربت شکر نوشته شده و همچنین مجموعا 20 دستگاه ساخت بستنی یا ژلاتو از دیرباز تا امروز به بینندگان عرضه می‎شود. همچنین ایستگاه چشیدن یا "ایستگاه مزه" نیز دراین موزه و نمایشگاه آن برقرار است. به گونه‎ای که بینندگان می‌توانند در این ایستگاه‌ها انواع بستنی‌های تاریخی را با طعم‌های مختلف بچشند. ژلاتو یا بستنی در دوران‎های مختلف تاریخی نمادی از قدرت و ثروت بوده و تنها در دربار شاهان تهیه ومصرف می‎شده است. کالایی تجملی و گران که مصرف آن سبب ارتقای منزلت و اعتبار خانواده‎های نجبا و اصیل زادگان می‎شد. زیرا در دوره‎هایی از تاریخ یخ و نمک دو عنصر کلیدی و گران قیمت محسوب می‌شدند که تنها خانواده‌های اشراف قادر به تهیه و استفاده از آن بودند." بستنی‌های تاریخی با دستورالعمل‌های سده‌های گوناگون تاریخی، همانند بستنی با طعم سرکه بالزامیک، بستنی یا شربت تمشک براساس یک دستورالعمل تهیه بستنی مربوط به اوایل دهه 1800 و یا بستنی یا شربت قهوه با دستورالمعل تاریخی متعلق به سال‌های 1854 و انواع دیگر بستنی که طبق دستورالعمل‌های موجود دراین موزه تهیه و در اختیار بازدید‌کنندگان موزه و نمایشگاه قرار داده می‌شود. "لوچیانا پوللیوتی" موزه‎دار شاغل دراین موزه، در بیان اهمیت این موزه و ارزش تاریخی اجتماعی این کالا درگفتگو با رویترز گفت: «ژلاتو یا بستنی در دوران‎های مختلف تاریخی نمادی از قدرت و ثروت بوده و تنها در دربار شاهان تهیه ومصرف می‎شده است. کالایی تجملی و گران که مصرف آن سبب ارتقای منزلت و اعتبار خانواده‎های نجبا و اصیل زادگان می‎شد. زیرا در دوره‎هایی از تاریخ یخ و نمک دو عنصر کلیدی و گران قیمت محسوب می‌شدند که تنها خانواده‌های اشراف قادر به تهیه و استفاده از آن بودند.» به گفته وی نخستین بار در سال 1686 بود که بستنی در یک بستنی فروشی به نام "لکروپه "در پاریس دراختیار عموم مردم نیز قرار گرفت که این بستنی فروشی هنوز هم درپاریس حفظ شده‌است. از آن زمان به بعد بود که بستنی دیگر کالایی مخصوص اشراف و اعیان نبود و به عنوان نوعی خوردنی در ردیف تولیدات غذایی دیگر قرار گرفت. امروزه برآورد شده‌است که ایتالیایی‌ها سالانه بیش از 2.5 میلیون یورو صرف تهیه و مصرف ژلاتو می‎کنند که دراین کشور با 600 طعم مختلف به مردم عرضه می‌شود. در سطح جهانی نیز هر روز بیش از 150 میلیون نوع بستنی یا ژلاتو از ماشین‌های بستنی‎سازی خارج، و در سراسر جهان مصرف می‌شود. میترا اسدنیا