امروز چهار شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵07 December 2016
جستجوی سفربانک
های جیمبو، بلیط آنلاین هواپیما
close
اخبار آژانس ها >

فستیوال خرید، شگرد جدید ترکیه برای جذب گردشگر ایرانی

فستیوال خرید، شگرد جدید ترکیه برای جذب گردشگر ایرانی
4312 : تعداد بازدید
: تیتر خبر
1391/03/06
: تاریخ
تهران - برای همسایه ترک ایران که از هر فرصتی برای رونق گردشگری خود استفاده می کند و جذب 20 میلیون گردشگر را هدف قرار داده، برپایی فستیوال های خرید شگرد دیگری برای رونق اقتصاد این کشور است. به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، برای کشوری که برنامه ریزی بلندمدتی را برای رونق صنعت گردشگری خود دارد و تبلیغات آن را می توان حتی روی بیلبوردهای شهر تهران مشاهده کرد، جشنواره های خرید، یکی از ترفندها برای جذب گردشگر بیشتر به شمار می رود. ترکیه تلاش دارد تا در سال 2023 میزبان حدود 25 میلیون گردشگر باشد و به طور یقین، جذب گردشگر از ایران یکی از اهداف آنان است. جشنواره خرید در استانبول از 20 خرداد تا 9 تیر (10 تا 29 ژوئن) در 100 مرکز خرید مدرن و در قسمت‌های مختلف این شهر برگزار می شود و مسوولان برپایی آن تلاش زیادی کرده اند تا ایرانیان بخش قابل توجهی از گردشگرانی باشند که با قصد خرید و حضور در این فستیوال راهی ترکیه می شوند. چندی پیش همایشی از سوی سفارت ترکیه در تهران برگزار شد که در آن دفاتر خدمات مسافرتی حضور یافتند و 'احمد یعقوب ارکلیچ' مدیر بخش گردشگری سفارت ترکیه برنامه های این کشور را برای حضور گردشگران ایرانی در ایام این فستیوال تشریح کرد. نخستین فستیوال خرید استانبول که در فاصله زمانی 27اسفند تا ششم اردیبهشت ماه سال گذشته با همکاری 100 مرکز خرید این شهر برگزار شده بود، گردش مالی 100 میلیارد تومانی را در پی داشت. این موفقیت همسایه ترک بیش از هر چیز ناشی از همکاری بخش خصوصی بویژه در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی، اتحادیه هتلداران با استانداری استانبول و وزارت فرهنگ و توریست ترکیه بود که سبب شد تا مراکز خرید این شهر به روی گردشگران باز باشند. رشد 83 درصدی سفرها به استانبول در زمان برگزاری این فستیوال در سال گذشته و تمایل گردشگران برای تفریح در مراکز خرید موجب شده تا دست اندرکاران این برنامه برای برگزاری دومین سال فستیوال خرید استانبول خیز بردارند. هرچند آمارهای ترکیه نشان می دهد که گردشگرانی از 40 کشور دنیا در دوره برگزاری این فستیوال به استانبول سفر کردند اما به گفته مسوول بخش گردشگری سفارت ترکیه در تهران، بیشترین خریدها به ایرانیان اختصاص دارد. از قضا قرار است با توجه به موفقیت جشنواره خرید در استانبول، آنکارا نیز جشنواره مشابهی را با همکاری 40 مرکز خرید برپا کند. برپایی فستیوال خرید استانبول در سال گذشته میلادی که از آن به عنوان شهر تاریخی و پایتخت تجاری ترکیه یاد می شود، پنج میلیون گردشگر را به این شهر فراخواند و به همین خاطر امسال قرار است برنامه ریزی گسترده تری با هدف افزایش خجم تجاری غیرمتمرکز در آن برپا شود. حال اگر طبق پیش بینی مسوولان این شهر، هر گردشگر برای حضور در این فستیوال بین 580 تا هزار دلار آمریکا هزینه کند، در نهایت دو میلیارد دلار درآمد غیرمستقیم و چهار میلیارد دلار درآمد از طریق گردشگران خارجی عاید این کشور می شود. ارایه تخفیف های وسوسه انگیز بالای 50 درصد و بدون مالیات از جمله شگردهای مسوولان این شهر برای جذب گردشگر از کشورهایی چون ایران، روسیه، اکراین، آذربایجان، عربستان سعودی، یونان، رومانی، سوریه و عراق است. اکنون که همسایگان صرافت جذب و رونق گردشگری و دوختن کیسه برای پول توریست های ایرانی را در دستور کار دارند، برنامه ریزی دقیق، رونق سفر و جذب گردشگر خارجی و ارتقای درآمد زایی در این عرصه بر متولیان حوزه گردشگری کشور مفروض است.

گالری

نظر شما

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

  نشان داده نخواهد شد

نظرات :

تبلیغات در سفربانک
پیگیری سفر ارزان
شماره همراه: شماره پیگیری:
ثبت نام / لاگین بلیط های چارتری
نام و نام خانوادگی: ایمیل: شماره همراه: