نمایش رایگان تورهای مسافرتی خارجی
سفربانک از سه طریق تورهای مسافرتی خارجی شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن تور مسافرتی خارجی
ب) خرید نرم افزار طراحی سایت پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری تور شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
نمایش رایگان تورهای مسافرتی داخلی
یکی از منحصر به فردترین خدمات سفربانک نمایش تورهای مسافرتی داخلی شما می باشد. جهت استفاده از این خدمات میتوانید در سفریانک ثبت نام کرده و تورهای مسافرتی داخلی خود را نمایش دهید.
نمایش رایگان بلیط و پرواز چارتری
سفربانک از سه طریق بلیط و پروازهای چارتری شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن بلیط و پروازهای چارتری
ب) خرید نرم افزار رزرو پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری بلیط و پروازهای چارتری شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
شمسی به میلادی
میلادی به شمسی
اخبار آژانس ها >

شوراي حل اختلاف، مرجعي براي مسافران شاکي

تعداد بازدید : 272
تاریخ : 1391/01/22
خبرگزاري ميراث فرهنگي ـ گردشگري ـ هر که بامش بيش،‌ برفش بيشتر؛ به طور معمول تعطيلات نوروزي يکي از برهه‌هاي پرسفر کشور است و به تبع خطاها و شکايت‌ها نيز بيشتر از زمان‌هاي ديگر خواهد بود. حال، در ميان خيل عظيم سفرها، مسافراني که در تورهاي خود با مغايرتي روبه‌رو شده‌اند و شاکي‌اند چه مدارکي نياز دارند و به کجا مراجعه کنند؟ «پروين فرزانه»، کارشناس سابق سازمان ميراث پيش از آن که به وظايف مسافر بپردازد،‌ توضيح داد: «قراردادهاي تورهاي سازمان ميراث که در اختيار آژانس‌ها قرار دارد، خيلي ناقص است و قابل استناد نيستند. پس از آن بيمه‌نامه مسافر واضح نيست. اما به هر حال قراردادها نشانه موافقت دو طرف مسافر و دفتر بر سر شرايط برگزاري تور است و مسافر بدون امضاي چنين قراردادي نبايد اقدام به سفر کند. نکته ديگر آن که خيلي از مسافران چشم‌بسته برگه را امضا مي‌کنند در حالي که لازم است ابتدا متن را به دقت بخوانند.» وي افزود: «در ميان تعداد زياد دفاتر، برخي بدون مجوز فعاليت کرده و تور برگزار مي‌کنند و بيشتر مشکلات نيز مربوط به همين دفاتر غيرقانوني مي‌شود. بنابراين لازم است مسافر به مجوز دفتر دقت کرده و يادآور مي‌شود هر آژانسي موظف است مجوز را به ديوار نصب کند.» فرزانه همچنين يادآور شد: «يک مورد قابل تأمل درباره آژانس‌ها اين است که در حال حاضر تعداد زيادي از دفاتر فقط فروشنده تور هستند و به عبارت ديگر دلال هستند و به ندرت دفاتري يافت مي‌شوند که تور متعلق به خودشان باشد.» کارشناس سابق سازمان ميراث درباره نکاتي که مسافر هنگام سفر بايد مد نظر قرار دهد،‌ گفت: «پس از توافق مسافر و آژانس و در هنگام سفر اگر موردي مغاير قرارداد پيش آمد بهتر است مسافر به آژانس کتبي اطلاع دهد. به عنوان مثال اگر در قرارداد هتل 5 ستاره قيد شده است اما اقامت در هتل 4 ستاره بوده،‌ کارت يا برگه‌ي پرداخت که نشان دهنده اقامت باشد‌، کافي خواهد بود تا پس از بازگشت از آژانس درخواست غرامت کرده و در صورت انکار،‌ شکايت کند.» وي در پاسخ به خبرگزاري CHN در اين باره که اگر در گشت‌ها مغايرتي باشد،‌ چگونه مي‌توان اثبات کرد، توضيح داد: «يکي از موارد ناقص قراردادها در همين بندها ديده مي‌شود. به عنوان مثال در شرايط بيمه قيد شده در ظرف زماني و مکاني تور که قابل تعميم به کل سفر است و نامي از گشت‌هاي خاص نشده است. در حالي که چندي پيش مسافري در يک گشت اختياري (optional tour) فوت کرد و بيمه استناد کرد که اين گشت جزو سفر نبوده و خسارتي پرداخت نکرد. به عبارت ديگر بندهاي قرارداد مبهم و دو پهلوست و مي‌توان به شکل دلخواه آنها را تفسير کرد.» فرزانه درباره مرحله پاياني و جايگاه شکايت يادآور شد: «مسافران به طور معمول به اداره کل سازمان ميراث در استان‌ها مراجعه مي‌کنند اما سازمان قدرت اجرايي ندارد و نهايت امر آژانس متخلف حکم تعليق مي‌گيرد که اين نتيجه نيز به عوامل متعددي بستگي دارد. در حالي که اگر مردم به شوراي حل اختلاف شکايت کنند،‌ خيلي سريع‌تر به کارشان رسيدگي شده و به نتيجه مي‌رسند.» وي ادامه داد: «يک نمونه‌ آژانسي 70 شاکي داشت، بيش از 60 مسافر به سازمان مراجعه کردند که هيچ نتيجه‌اي نگرفتند اما شاکياني که به شوراي حل اختلاف مراجعه کردند،‌ خسارت گرفتند و آژانس نيز تعطيل شد.» وي يادآور شد: «شوراي حل اختلاف در مناطق مختلف شعبه دارد و مسافر مي‌تواند به شعبه‌اي که هم منطقه با آژانس است،‌ مراجعه کند. به طور معمول شورا به کارشناس ارجاع مي‌دهد اما مسافر شاکي مي‌تواند در دادخواست نيز درخواست کارشناس کند که در اين صورت رسيدگي سريع‌تر انجام مي‌شود.»