امروز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵11 December 2016
جستجوی سفربانک
های جیمبو، بلیط آنلاین هواپیما
close
اخبار آژانس ها >

درس‌هایی از گردشگری ژاپن؛ رتبه سی‌ام در جدول جهانی و هشتم درآسیا

 درس‌هایی از گردشگری ژاپن؛ رتبه سی‌ام در جدول جهانی و هشتم درآسیا
606 : تعداد بازدید
: تیتر خبر
1392/05/12
: تاریخ

خبرگزاری میراث فرهنگی ـ بین‎الملل ـ مقامات ژاپن در سال 2003 طی برنامه ای مصصم شدند برای تقویت اقتصاد این کشور از محل گردشگری دست به جذب گردشگران خارجی بزنند. این کشور درآن سال 5.21 میلیون گردشگر خارجی داشت.
 
اگرچه دولت برنامه‎ای برای جذب 10 میلیون گردشگر خارجی در سال 2010 به اجرا درآورد اما تنها 8.61 میلیون گردشگر به این کشور آمدند. اکنون ژاپن در ردیف 30 جدول جهانی و هشتمین مقصد گردشگری در آسیاست درحالی که باوجود همه تلاش‎ها هنوز از کشورهای چین ، مالزی ، هنگ کنگ و کره جنوبی عقب‎تراست واقعیتی که اکنون ازسوی محققان گردشگری دراین کشور دلایل روشنی دارد.
 
طبق گزارش‎های رسمی، در سال 2012 حدود 8.37 میلیون گردشگر از ژاپن دیدن کردند درحدود 65 درصد از این گردشگران از بازار تایوان و 1.43 میلیون از چین و 480 هزار از هنگ کنگ بودند.
 
روشن است که هردو بخش خصوصی و دولتی برای ایجاد فضایی جذاب‎تر و راحت‌تر برای گردشگران خارجی باید تلاش کنند اما نشانه‌هایی هست که گویا دولت ژاپن، باوجود اشتیاق به جذب گردشگر خارجی بیشتر، درعملکرد  چندان موفق نبوده است. طبق نظر کارشناسان توریسم دراین کشور، یکی از مهم‎ترین دلایل زبان ژاپنی است که برای بیشتر گردشگران ناآشناست ولی این گردشگری این کشور هنوز از مشکل نبود نشانه‌های راهنما به زبان انگلیسی و یا نشان‌ها و راهنماهای دو زبانه رنج می‌برد.
 
همچنین بخش گردشگری آن نیزدچار کمبود مترجم و کارکنان دو زبانه است. این مشکل سبب شده که انجام کارهایی بسیار ساده همانند خرید بلیت قطار یا کرایه اتومبیل به تجربه‌ای ترسناک برای گردشگران خارجی مبدل شود.
 
فعالان توریسم ژاپن تاکید دارند که کشورشان دارای اقامت گاه‌های بسیار زیبا و چشم اندازهای آرام بخش طبیعی در 4 فصل سال و نیز دارای تنوع فرهنگی و جاذبه‌های منحصر به فرد در همه زمینه‎ها از غذا و لباس گرفته تا معماری و شهرسازی و معبد و مذهب تا فرهنگ عامه و شهرهای کاملا امن و سالم است اما گویا این همه دارایی و سرمایه نیز هنوز کافی نبوده است.
 
 دولت و صنعت گردشگری ژاپن باید تلاش‌های بزرگ‌تری برای آسان سازی ودسترس پذیر کردن همه این امکانات برای جلب توجه و خرسندی گردشگران انجام دهد.
 
این کارشناسان با انتقاد از عملکرد کنونی، معتقدند که درس‌های زیادی برای ژاپن از تجربه کشورهای موفق در سایت‌های گردشگری این کشور وجود دارد. سایت‎هایی همانند سایت "ایشی کاووا "و چشمه های آب معدنی آن که جذابیت زیادی برای گردشگران تایوانی دارد. همچنین فستیوال موفق برف در هوکایدو که نمونه موفقی است اما این موفقیت‎ها تاحد زیادی نتجیه تلاش استانداران محلی و فعالان صنعت گردشگری دریان مناطق برای ارتقی جاذبه‎های خود برای گردشگران خارجی صرف نظر از سیاست‎های دولت و کلان ژاپن است. تلاشی که خدمات بهتری را برای گردشگر خارجی تامین می‎کند.
 
دولت ژاپن اکنون اهداف بلند پروازانه‎ای برای جذب بیش از 30 میلیون گردشگر خارجی تا سال 2030 تعیین کرده است. اما ابتدا باید هدف‎های قبلی خود را در جذب 10 میلیون گردشگر در سال محقق کند. درحالی که باید جاذبه سفر به ژاپن را در چینی ها کره ای‎ها و به طور کلی کشورهای حنوب شرق آسیا همانند اندونزی ، مالزی و تایلند توسعه دهد.
 
دولت ژاپن هم اکنون در نظر دارد مقررات سفر بدون ویزا را برای تایلند و مالزی تامین کند که از تابستان امسال آغاز می‎شود. اما این کافی نیست صنعت گردشگری ژاپن باید سعی کند هزینه سفر و پروازهای خارجی خود را از کشورهای جنوب شرق آسیا کاهش دهد و نیز برای جذب گردشگران مسلمان شرایط مناسب از نظر اقامتگاه و رژیم غذایی مذهبی و مناسب فراهم آورد.
 
ژاپن همچنین از کشورهای کره و چین در برگزاری کنفرانس های بین‎المللی و نمایشگاه‎های معتبر جهانی عقب افتاده است. دولت مرکزی ژاپن باید اطلاعات معتبری دراین زمینه گردآورد و با حمایت از شهرهایی که آمادگی برای میزبانی این قبیل همایش‎ها را دارند، دراین حوزه نیز اقدام کند. همچنین باید بر مشکل بوروکراسی و منازعات بوروکراتیک میان وزارتخانه‎ها و سازمان‎های مختلف کشور در حمایت از برنامه و کمپین از ژاپن دیدار کنید، غلبه کند.

گالری

نظر شما

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

  نشان داده نخواهد شد

نظرات :

تبلیغات در سفربانک
پیگیری سفر ارزان
شماره همراه: شماره پیگیری:
ثبت نام / لاگین بلیط های چارتری
نام و نام خانوادگی: ایمیل: شماره همراه: