نمایش رایگان تورهای مسافرتی خارجی
سفربانک از سه طریق تورهای مسافرتی خارجی شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن تور مسافرتی خارجی
ب) خرید نرم افزار طراحی سایت پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری تور شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
نمایش رایگان تورهای مسافرتی داخلی
یکی از منحصر به فردترین خدمات سفربانک نمایش تورهای مسافرتی داخلی شما می باشد. جهت استفاده از این خدمات میتوانید در سفریانک ثبت نام کرده و تورهای مسافرتی داخلی خود را نمایش دهید.
نمایش رایگان بلیط و پرواز چارتری
سفربانک از سه طریق بلیط و پروازهای چارتری شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن بلیط و پروازهای چارتری
ب) خرید نرم افزار رزرو پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری بلیط و پروازهای چارتری شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
شمسی به میلادی
میلادی به شمسی
اخبار آژانس ها >

سریال‎های تلوزیونی ، مغناطیس گردشگری ترکیه برای عرب‎ها

تعداد بازدید : 233
تاریخ : 1392/02/30

گردشگری تلوزیون در ترکیه با استقبال گردشگران مشتاق این فیلم‎ها در خاورمیانه ، به اوج رونق خود رسیده است . طبق بررسی‎های انجام شده از سوی موسسه تجارت خاورمیانه ؛ محبوبیت برق آسای سریال‎های ترکی در کشورهای منطقه خاورمیانه و عرب ، سبب سرازیر شدن سیل گردشگران عرب به این کشور شده است . این گردشگران مشتاق دیدار از لوکیشن‎ها و محل بروز رخدادها در سریال‎های تلوزیونی ترک هستند که هر شب در کانال‎های عربی مشاهده می‎کنند .
طبق همین بررسی‎ها ؛ این میل مفرط به مشاهده سریال‎های تلوزیونی ترک در کشورهای عرب سبب رشد کسب و کارهای وابسته به گردشگری نیز شده است که طیف وسیعی از انواع مشاغل را در ترکیه پوشش می‎دهد .

در نتیجه نمایش این فیلم‎ها و ارتباط عاطفی بینندگان با شخصیت‎های  مطرح در هر سریال ، دیدار از لوکشین‎های آشنا در ترکیه از جاذبه های مهم گردشگری در ترکیه است . رستوران "گل موتفقی" که تنها یک رستوران دنج و جالب در محله‎ای نزدیک به ایستگاه مترو در بخش آسیایی استانبول است ، تنها نمونه‎ای است که به یمن سریال ترکی "فاطمه گل" که به طور وسیع از شبکه‎های تلوزیونی عرب پخش شده ، برای گردشگران عرب معنای بیش از یک رستوران دارد .
علت این علاقه نیز آن است که در سال‎های اخیر ، سریال‎های ترکی در کشورهای عرب از محبوبیتی انفجاری برخوردار شده‎اند که سبب می شود گروه‎های بزرگی از گردشگران عرب از میان خیل طرفداران این سریال ها بیش از پیش علاقمند به دیدار از ترکیه شوند .

طبق همین بررسی‎ها ؛ سریال‎های ترکی در کشورهای عربی فقط یک سریال نیستند بلکه تصویرهایی جالب و جذاب از ترکیه در خاورمیانه‎اند که هم اکنون به عنوان عامل محرکه گردشگری ترکیه و منبع درآمد مالی برای رستوران‎ها و هتل‎ها و محوطه‎های توریستی این کشور مبدل شده‎اند .
"گونیت ساهین" صاحب رستوران "آشپزخانه گل سرخ" که با همسر و پسرش این رستوران را می‎گرداند می‎گوید : نمایش این فیلم توجه بسیاری از عرب‎ها را به این رستوران جلب کرده به حدی که ما گاهی 250 توریست عرب در رستوران خود داریم .

وی می‎افزاید : علاوه بر این تاکنون پیشنهادهای جالبی هم برای کپی برداری از این رستوران به ما شده است . علت اصلی آن است که این رستوران محل فیلمبرداری سریالی بود که در کشورهای خاورمیانه دوبار در هفته به نمایش گذاشته می شد . نمونه دیگر جذب هزاران گردشگر عرب به لوکیشین فیلم "قرن پرشکوه" درباره "سلطان سلیمان قانونی" در کاخ توپگاپی است که در کنار دیگر سریال‎های ترک از محبوبیت شدیدی در کشورهای عرب برخوردار بوده است .
به گزارش اتحادیه تورگردان‎های ترکیه (تورساب) ، تعداد گردشگران عرب در ترکیه که در سال 2010 به زحمت به 27 هزار نفر می‎رسید ، سال بعد به 65 هزار نفر افزایش یافته است .  این در حالی است که تعداد گردشگران کویتی به تنهایی به سه برابر میزان قبلی افزایش داشته است . تعداد گردشگران کشور اماراتی هم در سال گذشته از 30 هزار توریست به 48 هزار نفر رسیده است . تعداد گردشگران سعودی نیز با دو برابر رشد از 85 هزار نفر به 175 هزار نفر رسیده است .

لوکیشین های جذاب در منطقه ویلایی "بسفور" که محل نمایش سریال "نور" بود برای گردشگران سعودی از جاذبه‎های مهم گردشگری ترکیه محسوب می‎شوند . "ادم گورسز" مدیر کانال تلوزیونی خصوصی ATV نیز که تعداد زیادی از سریال‎های ترکی مورد اشاره را تولید کرده می‎گوید تنها در ماه گذشته میزان صادرات سریال‎های ترکی تولید شده درآمدی بیش از 100 میلیون دلار برای این شبکه در بر داشته است .
"لامیا" گردشگری از کویت که همراه با 5 زن عرب دیگر در رستوران "آشپزخانه گل سرخ" حضور دارد ، با اشتیاق از در و دیوار این رستوران دیدن می‎کند ، این رستوران را به کمک کاراکترهای سریال تلوزیونی "فاتما گل" که بر در و دیوار این رستوران آویخته شده ، می‎شناسد . زیرا بخش‏هایی از این فیلم در این رستوران فیلمبرداری شده است .

وی در دیدار از این رستوران ، از تمام جزییاتی که در فیلم دیده ، با دقت دیدار می‎کند و از میزها و رستوران‎های باز و دیگر اشیا و فضای آن عکسبرداری کرده است طوری که که گویی از موزه‎ای بازدید می‎کند . او می‎گوید که این بخشی از سفر 5 روز او به استانبول است . جاذبه‎های روانی این لوکیشین ها برای مخاطبان سریال‎های ترک در کانال‎های عرب به حدی است که لامیا می‎گوید : صدای تپش قلبم را هنگامی که به این رستوران وارد می‎شدم می‎شنیدم .
به گفته یکی از همراهان عرب وی پای از این هم فراتر گذاشته و می گوید که این رستوران هم اکنون به اندازه "ایاصوفیه" و "مسجد سلطان احمد" شهرت دارد .
"آدم گورسز" تاکید دارد که بیش از هر چیز اتمسفر و سبک زندگی که در سریال‎های ترک نمایش داده می‎شود ، سبب محبوبیت این فیلم‎ها در میان مخاطبان کویتی و به طور کلی عرب شده است . کارشناسان و تولید‎کنندگان سریال‎های ترک موفقیت خود را در کشورهای خاورمیانه مدیون نمایش جنبه‎های مشترک فرهنگی در این فیلم ‎و نیز طرح مشکلات و دردهایی می دانند که میان ترک ها و دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه مشترک است .