نمایش رایگان تورهای مسافرتی خارجی
سفربانک از سه طریق تورهای مسافرتی خارجی شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن تور مسافرتی خارجی
ب) خرید نرم افزار طراحی سایت پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری تور شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
نمایش رایگان تورهای مسافرتی داخلی
یکی از منحصر به فردترین خدمات سفربانک نمایش تورهای مسافرتی داخلی شما می باشد. جهت استفاده از این خدمات میتوانید در سفریانک ثبت نام کرده و تورهای مسافرتی داخلی خود را نمایش دهید.
نمایش رایگان بلیط و پرواز چارتری
سفربانک از سه طریق بلیط و پروازهای چارتری شما را نمایش می دهد و باعث افزایش فروش شما می شود:
الف) ثبت نام در سایت سفربانک و وارد کردن بلیط و پروازهای چارتری
ب) خرید نرم افزار رزرو پرواز نرم افزار پرواز به صورت اتوماتیک اقدام به جمع آوری بلیط و پروازهای چارتری شما از سایت آژانس کرده و در سفربانک نمایش می دهد.
ج) از طراح سایت آزانس خود بخواهید RSS تورهایتان را در دسترس قراردهد و آن را به سفربانک اطلاع رسانی کنید.
شمسی به میلادی
میلادی به شمسی
اخبار آژانس ها >

طرح‌های ریلی و وعده‌های سر خرمن

تعداد بازدید : 219
تاریخ : 1391/11/30

راه‌‌آهن یکی از مهم‌ترین عوامل تحول در اقتصاد به شمار می‌رود و اقتصاددانان معتقدند که گسترش خطوط ریلی و استفاده از قطار به‌ لحاظ سرعت بالای لوکوموتیو و واگن‌های جدید و مصرف اندک انرژی می‌تواند بهترین نتیجه از نظر راندمان را در جابه‌جایی مسافر و کالا رقم بزند .
ایران نیز در این زمینه با جذب صاحبان حرفه و فن و مهندسان کشور پیشرفت داشته است اما به‌ نظر می‌رسد در برخی از بازه‌های زمانی دچار خمودگی و رکود شده و ساختار آن تحول لازم را به‌ خود ندیده است .

تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی طول خطوط اصلی راه‌آهن کشور 4567 کیلومتر بود و این میزان تا آخرین سال جنگ تحمیلی نیز آنچنان تغییری پیدا نکرد . پس از جنگ ، افزایش خطوط ریلی کشور به‌ جد در دستور کار قرار گرفت و کم‌کم طول آن افزایش پیدا کرد . طبق آمارهایی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن کشور ارائه می‌دهند تا سال 1384 یعنی تا پیش از دولت‌های نهم و دهم طول خطوط اصلی راه‌آهن کشور به 8391 کیلومتر رسید و تا آخر سال 1388 نیز این رقم به 9482 افزایش پیدا کرد .
پس از این سال ، اگر چه طبق وعده‌ها و سخنان مسئولان دولت و وزارت راه و شهرسازی افزایش طول راه‌آهن و ظرفیت ناوگان حمل‌ و نقل ریلی به‌ عنوان یک‌ هدف اصلی مدنظر قرار گرفته اما خطوط اصلی و فرعی خاصی به بهره‌ برداری نرسیده و هم‌ اکنون بسیاری چشم انتظار فرا رسیدن موعد افتتاح خطوطی هستند که در قالب طرح مهر ماندگار قرار گرفته‌اند . در حال حاضر طول خطوط اصلی راه‌آهن کشور به حدود 9864 کیلومتر رسیده است .

در این میان وزیر راه و شهرسازی چندی پیش در رابطه با توسعه خطوط ریلی کشور از ارقامی سخن به میان آورد که واکنش بسیاری از صاحب‌ نظران امر را در برداشت و به‌ نوعی باعث تعجب خیلی‌ها شد . علی نیکزاد اعلام کرد که تا پایان سال 91 هزار کیلومتر خط‌آهن افتتاح می‌شود . وی در تاریخ 18 دی‌ ماه امسال و در مراسم بهره‌برداری از هشت‌ پروژه ریلی راه‌آهن از تلاشی دیگر سخن گفت که رقم بسیار بالایی در زمینه توسعه خطوط ریلی کشور نسبت به گذشته به‌ حساب می‌آید . وی گفت : پیش از دولت نهم 11 هزار کیلومتر شبکه حمل‌ و نقل ریلی در دست اجرا بود که این میزان خوشبختانه امروز به 13 هزار کیلومتر رسیده است . وی در ادامه اظهار داشت : در برنامه پنجم توسعه سالانه هزار کیلومتر راه‌آهن برای بخش حمل‌ و نقل ریلی کشور در نظر گرفته شده است . آنچه به‌ عنوان هدف اصلی در این برنامه نیز عنوان می‌شود رساندن شبکه ریلی به تمامی استان‌ها از یک‌ سو و اتصال کشورهای ترکمنستان ، قزاقستان ، روسیه ، چین ، پاکستان ، افغانستان و جمهوری آذربایجان به خطوط ریلی کشور از سوی دیگر است .

رقم 13 هزار کیلومتری یا به‌ عبارت دقیق‌تر 13850 کیلومتری راه‌آهن در حال ساخت که نیکزاد اعلام کرده است تا حدودی میزان مطلوب کشور از نظر خطوط ریلی است ؛ به‌ عبارتی خطوط راه‌آهن کشور در حالت ایده‌آل باید به 25 هزار کیلومتر برسد . مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران چندی پیش درباره طرح‌های مهر ماندگار شرکت راه‌آهن گفت : امسال با توجه به ظرفیتی که ایجاد شده است ، 420 کیلومتر خط ریلی در قالب طرح‌های مهر ماندگار به بهره‌ برداری می‌رسد . طبق نقشه ارائه‌ شده از سوی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور راه‌آهن دو خطه تبریز - میانه ، قزوین - لوشان ، قم - اصفهان و راه‌آهن یک‌ خطه مراغه - ارومیه ، میانه - اردبیل ، قزوین - رشت - بندرانزلی و رشت - آستارا ، تهران - همدان ، همدان - سنندج ، همدان - ملایر ، ملایر - کرمانشاه ، یزد - اقلید ، مرودشت - اهرم ، اهرم - کنگان ، اهرم - بندر بوشهر ، زاهدان - ایرانشهر - چابهار و گرگان - اینچه‌ برون به‌ عنوان مهم‌ترین خطوط ریلی در حال احداث به‌ شمار می‌روند . تیر‌ ماه 92 و روزهای پایانی عمر دولت دهم ، زمان سررسید وعده‌های طرح‌های مهر ماندگار به‌ حساب می‌آید که طرح‌های ریلی مهمی در این طرح‌ها گنجانده شده است .