عضویت در باشگاه مسافرین
تور داخلیتور ترکیهتور امارات
تور تایلندتور مالزی-سنگاپورتور ارمنستان-گرجستان
تور هندتور روسیهتور بلغارستان
تور قبرستور اروپاتور آمریکا
جستجوی سفربانک

اخبار آژانس ها > آژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهران

آژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهران
: تعداد بازدید

آژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهران

: تیتر خبر
1392/09/04
: تاریخ


حتما بسیاری از شما دوستانی که در حال مطالعه این مطلب هستید، آژانس ماهدیس را می‏شناسید یا دست کم یک‏بار گذارتان به این آژانس افتاده است،‏ این آژانس 20 سال پیاپی است که در خیابان فاطمی زندگی می کند و ضمن شاخص بودن در بخش سفرهای زیارتی و فروش بلیط، در زمینه تورهای جهانگردی نیز فعالیت چشمگیری دارد. آژانس ماهدیس از پیشگامان شکل دادن بخش خصوصی در حوزه سفرهای زیارتی و جزو 20 آژانس فعال تور زیارتی و نیز یکی از 10 آژانس برتر تهران در زمینه فروش بلیط است, ماهدیس در حیطه تورهای جهانگردی نیز ماهانه حدود 600 مسافر را پوشش می دهد؛ آژانسی در یک ساختمان سه طبقه با 17 نفر پرسنل که در پی ارائه خدمات به مسافرین وخانواده هایی که در پی سفرهای خانوادگی و ارزان، بدون دردسر, بدون حاشیه و بدون جاذبه های کاذب، به دنبال سیاحت یا زیارتند می باشد.

•    آژانس ماهدیس از پیشگامان شکل دادن بخش خصوصی در حوزه سفرهای زیارتی
صبح چهارشنبه ساعت 8 و نیم، در ایستگاه " فاطمی" از اتوبوس "بی آر تی" خط  "راه آهن - تجریش" پیاده شدم و پس از اندکی پیاده روی به محل آژانس ماهدیس رسیدم. لحظاتی بعد آقای "حسن کریمیان فر" مدیر عامل آژانس ماهدیس نیز رسید وبه گفت و گو نشستیم. آقای "کریمیان فر" فردی تیزبین و باهوش به نظر می رسید.
 آژانس ماهدیس یکی از پیشگامان شکل دادن بخش خصوصی در حیطه سفرهای زیارتی بوده است. تلاشی که حدود 15 سال پیش آغاز شد و به دلیل سلیقه‏های دولتی‏گرایی سازمان حج، چندان به ثمر ننشسته اما همچنان ادامه دارد. در آن زمان آقای حسن کریمیان‏فر و 6 آژانس‏دار دیگر اقدام به شکل دادن «کمیته ایثارگران انجمن صنفی» می کنند تا بتوانند در قالب این انجمن، تحقق اصل 44 قانون اساسی (کوتاه شدن دست دولت از کارهای اقتصادی و ورود بخش خصوصی) را در حیطه سفر های زیارتی پیگیری کنند تا بدین وسیله، سازمان دولتی حج وزیارت به جای برگزاری سفر، در مقام و نقش عالیه خود که همان نقش نظارتی است قرار گیرد و بر کیفیت سفرها نظارت کند نه اینکه صنف سفرسازان را به حاشیه رانده و خود مسافرت ترتیب دهد و آژانس‏های مسافرتی که متولیان سفر در کشور هستند را تبدیل به نمایندگی فروش سهمیه های مسافرتی خود و یا به عبارت دیگر، دفاتر ثبت نام خویش نماید.
"حسن کریمیان فر"مدیرعامل آژانس هواپیمایی ماهدیس، در گفت و گو با خبرنگار سایت «سفربانک» گفت: سازمان حج وزیارت سفرهای زیارتی را در شرایطی برگزار می کند که در بسیاری از این سفرها مردم ناگزیر از ماندن در نوبت و پرداخت هزینه سفر در زمانی جلوتر از نوبت سفر خود هستند و این خود، یک اشکال در خدمت رسانی است. سازمان حج در حالی اصرار به متولی گری دولتی در سفرهای زیاتی دارد که برگزاری سفر توسط بخش خصوصی موجب ارتقاء کیفیت سفر خواهد شد، چراکه بخش خصوصی ناگزیر است برای جلب مشتری و خارج نشدن از عرصه رقابت با سایر رقبا، به کیفیت سفر بها دهد و مقام‏های نظارتی در این مقطع ایفای نقش خود را داشته باشندچر‏اکه مقام اجرایی و نظارتی جدا خواهند بود در حالی‏که هم اکنون سازمان حج به عنوان یک نهاد دولتی، هم اجرا کننده و هم نظارت کننده سفرهای زیارتی است و پیداست که یکی بودن نهاد اجرا کننده و نظارت کننده، به طور طبیعی محل اشکال است.

•    اگر بخش خصوصی می تواند با این وسعت و کیفیت، سفر زیارتی برگزار کند پس چرا تاکنون این مجوز به آن داده نشده است؟
مدیرعامل آژانس هواپیمایی ماهدیس با بیان اینکه در سازمان حج وزیارت نه تنها اصل 44 قانون اساسی در خصوص خصوصی سازی رعایت و پیاده نمی شود بلکه سلیقه ای عمل می شود، وی ادامه داد: سازمان حج با این موضوع دوگانه برخورد می کند. تا کنون یکی دو مرتبه آزاد سازی بخش خصوصی در حیطه سفرهای زیارتی انجام شده اما به صورت مقطعی و با منت مثلا یرای برون سپاری این مجوز از سوی مسول علیرتبه آن سازمان به بخش های مربوطه اعلام شده ولی متاسفانه در ردهای پائین دست دچار دست خوش می شود وانگار از روی بی میلی وبا اکراه مجوزی برای یک مقطع کوتاه  یک ماهه به صورت لفظی صادر وبه دنبال آن شروع به بزرگنمایی اشکالات ریز سفر برگزارشده از سوی بخش خصوصی مینماید  و به همان دلیل کار را ابتر گذاشته اند در‏حالیکه گاه این اشکالات اصولا بدون ارتباط با دست اندرکاران سفر بوده است. این در حالی است که انعکاس کیفیت این سفرها که بدون نوبت و گاه ارزان تر از نرخ دولتی برگزار شده اند، به قدری بوده است که حتی در مجلس، این سوال طرح شده است که اگر بخش خصوصی می تواند با این وسعت و کیفیت، سفر زیارتی برگزار کند پس چرا تاکنون این مجوز به آن داده نشده است؟ در حالیکه اگر در مقام بررسی اشکالات و کمبود های خدمات ارائه شده از سوی مجریان خود سازمان حج برائیم در میابیم که با تمام امکانات دولتی و حمایت های همه جانبه سازمان حج اشکالات بخش خصوصی بادر نظر گرفتن مقطع اجرایی بسار کوتاه و تامین ارز بدون پشتیبانی سازمان حج و بانک مرکزی وعدم حمایت سایر ارگان های مرتبط مسائل و مشکلات بخش خصوصی در مقابل مجری سازمانی شاید یک به صد باشد و جای بسیاری از صحبت ها و انتقاد ها هست که فارغ از این مجال است وباید در یک جلسه مشترک کارشناسی و منطقی بین تصمیم گیرندگان سازمان حج وزیارت وبخش خصوصی انجام شود تا به یک نتیجه مطلوب برسیم، انشاالله  
 کریمیان فر، ابراز امیدواری کرد که بتوانند با دولت جدید تعامل بهتری پیدا کنند و به حوزه آزادسازی بخش خصوصی در کار فرهنگی و اقتصادی برای زائر، ‏ورود یابند. او ادامه داد: سازمان حج دلایلی برای تاکید خود بر متصدی گری سفرهای زیارتی دارد که ممکن است از نظر افکار عمومی مقبول باشد اما، ما که کارشناسان کار سفر هستیم آن را بهانه می دانیم.

•    آژانس ماهدیس یکی از 10 آژانس برتر تهران در زمینه فروش بلیط است
آژانس ماهدیس یکی از 10 آژانس برتر تهران یا حتی ایران در زمینه فروش بلیط است که رتبه اش گاهی 2و 4 و گاهی 6 است و معمولا همیشه در بین 10 آژانس برتر بوده است.در تهران نزدیک 500 آژانس، سفرهای زیارتی برگزار می کنند که آژانس ماهدیس تقریبا جزو 20 آژانس برتر است چنانچه سازمان حج براساس رتبه هایی که به آژانس‏ها می‏دهد برای آنها سهمیه سفر زیارتی در نظر می گیرد و آژانس ماهدیس هر ماه حدود 3 کاروان عتبات و بین 4 تا 5 کاروان عمره برگزار می کند، چراکه در رتبه بندی سازمان حج جزو رتبه های خوب است.
همچنین  این آژانس ماهانه 2 تا 3 هزار فروش بلیط داشته و 150 تا 300 نفر مسافر زیارتی و نیز 500 تا 600 مسافر تور را جابه‏جا می کند.تورهای مشهد، شیراز، اصفهان، کیش ،دوبی، مالزی، بلاروس و مسکو برخی از تورهایی است که این آژانس برگزار می کند.

•    سیاست و توریسم نباید تلفیق شود
کریمیان فر، مهم ترین مسئله در بخش جهانگردی و گردشگری را نیز حضور پررنگ دولت در این بخش عنوان کرد که موجب تنگ شدن مجال جولان آژانس‏ها و نیم بسته شدن دست و پای آنها می شود. وی ادامه داد: در حالیکه  کشور 100 ساله مالزی و یا کشورهای دیگری با ایجاد جاذبه‏های مصنوعی گردشگری از کشور 4 فصل و دارای تاریخ کهن ما پیش افتاده‏اند ما جزو رتبه های آخر در صنعت گردشگری هستیم .وی یک عامل اساسی در این خصوص را تلفیق شدن سیاست و گردشگری در کشورمان دانست و در این مورد مثال آورد: گاهی فرد می خواهد قدمی در حیطه گردشگری بردارد اما رقم بالای مجوزهایی که باید برای آن کار بگیرد دلسردش می کند.

•    آژانس دارها بین مردم و دولت منگنه می شوند
مدیرعامل آژانس هواپیمایی ماهدیس به خبرنگار سفربانک گفت: دولت به فشارهایی که از سوی فروشندگان خدمات, به آژانس‏ها وارد می شود، توجه و عنایت ندارد اما از سرشکن شدن این فشار به مردم ممانعت به عمل می آورد و این وسط آژانس‏ها هستند که بین مردم و شرکت‏های فروش خدمات، منگنه می شوند. در حالیکه هزینه های جاری آژانس‏ها افزایش پیدا کرده است شرکت‏های هواپیمایی به خصوص ایرلاین‏های خارجی نرخ کمیسیون‏های دفاتر فروش خود را به شکل های مختلف کاهش داده‏اند و برخوردی نیز با آنها نمی شود.از دفتر حقوقی هواپیمای کشوری انتظار می رود که با این قضیه برخورد کند. چرا یک شرکت هواپیمایی خارجی باید به خود اجازه دهد که نرخ کارمزد دفاتر خود را  به یکباره از9 درصد به 3 درصد تقلیل دهد.
وی گفت: دولت بر آژانس‏ها نظارت دارد و در ایام خاص برای آنها کمیته تخلفات تشکیل می‏دهد در حالیکه این صنف از بدنه خود دولت است اما از نظارت بر شرکتهایی که به آژانس‏ها خدمات می‏ فروشند، مثلا ایرلاین های خارجی،غافل شده است در حالیکه آنها دارند از حضور در کشورمان نفع اقتصادی می برند. کریمیان فر ادامه داد:همچنین برخورد انحصاری ایرلاین‏ها به ویژه ایرلاین های خارجی با آژانس ها که تنها با تعداد مشخصی  از آژانس ها تعامل می کنند، یکی دیگر از چالش های امروز ماست که موجب افزایش هزینه‏ها می شود.

•    راستش را بگویید و یکبار بگویید
«هر گاه که  اشتباه یا اشکالی در کار بوجود می آید به مسافر راستش را بگویید و یکبار بگویید» این جمله ای است که آقای کریمیان فر به پرسنل خود گفته و آموخته است و این همان مشتری مداری است که حق با مسافر است . او در این خصوص ادامه داد: وقتی راست می گویی لازم نیست چند بار بگویی و آن دروغ است که مجبوری برای رفع و رجوعش چند بار دیگر دروغ بگویی. وی افزود: به تجربه مشاهده کرده‏ایم که صداقت عمل، برای مردم جذاب تر از دروغ‏های فریبنده است.  

•    سخن پایانی
در تمام این سالها تلاشم بر این بوده که صداقت داشته باشم یعنی همان چه را که گفته ام انجام دهم .تلاش کرده ام سفرهایی برگزار کنم که به لحاظ اقتصادی و اجتماعی سالم باشد. منظورم از سلامت اقتصادی این است که مثلا اگر در روند اجرایی سفر،خدمتی که قرار بوده انجام شود به دلایل تغییرات و مشکلاتی که ممکن است در روند اجرایی کار پیش بیاید، به مسافر عرضه نشد هزینه آن را بدون چون و چرا به مسافر برگردانم یا اگر پس از خرید بلیط از سوی مسافر، قیمت بلیط افزایش پیدا کرد هزینه آن را از مسافر نگیرم. منظورم از سلامت اجتماعی آن است که مسافرتها فارغ از جاذبه های کاذب و به صورت قابل استفاده برای خانواده ها برگزار شود.


خبرنگار سفربانک:معصومه غنیان

گالری

آژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهرانآژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهران-2آژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهران - 3آژانس ماهدیس، یکی از 10 آژانس برتر تهران - 5

نظرات بینندگان

سلام و درود
آقای کریمیان فر شخصا پیگیری کردن

توسط: معصومه غنیان (1392/09/08)

نظر شما

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

  نشان داده نخواهد شد

نظرات :

تبلیغات در سفربانک