امروز یکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵11 December 2016
جستجوی سفربانک
های جیمبو، بلیط آنلاین هواپیما
close
اخبار آژانس ها >

پای صحبتهای خانم حیدری مدیر خوشفکر و جوان آژانس آریانا

پای صحبتهای خانم حیدری مدیر خوشفکر و جوان آژانس آریانا
2792 : تعداد بازدید
: تیتر خبر
1391/12/07
: تاریخ

-    قائم مقام مدیر عامل آژانس آریانا مهر باران: یک آژانس خلاق و جستجوگر، همواره رشد می کند
"منیژه حیدری" قائم مقام میرعامل آژانس هواپیمایی"آریانا مهر باران" ،34 سال دارد. او 12 سال است که وارد آژانس شده و کار خود را از کارآموزی شروع کرده است. به سراغ او درمحل کارش واقع در خیابان سهروردی رفتم، تا با او و کارش بیشتر آشنا شویم.
او بسیار با علاقه از کار خود حرف می زد و نگاه کلان و خلاقانه و گسترده ای به این کار داشت. می توانستم درک کنم که همین نگاه او به علاوه روحیه احترام متقابل و صداقتی که در رفتارش دیده می شد موجب رشد او در کار، جذب مشتری و موفقیتش شده است. اما خودش بیش از هرچیز مدیرعامل(آقای سلطانی) مجموعه را موجب موفقیت خودش می دانست چرا که او را فردی می دانست که به کارمندانش فضای ابراز توانایی و رشد می دهد.
خانم حیدری دانش آموخته رشته بیولوژی است اما به دلیل علاقه ضمنی ای که به این کار داشته وارد آن شده است. او از روز مصاحبه و استخدام خود چنین گفت: فرد مصاحبه کننده از استرس ها و حساسیت کار می گفت و هر چه او بیشتر حرف می زد لبخند بیشتری به چهره من می نشست، او می گفت در این کار باید با افراد و مسایل زیادی کلنجار بروی و من گفتم همین کلنجار رفتن را دوست دارم. خانم حیدری می گفت فراز و نشیب های کار و حساسیتها و سطح بالای روابط عمومی که برای این کار لازم است از جذابیتهای آن در نظر من است زیرا محک زدن خودم در شرایط پیچیده و شناختی که از شرایط و رفتار افراد در این زمان به دست می آورم برایم بسیار رضایت آور است.

-    منیژه حیدری در گفت و گوبا خبرنگار سفربانک، گفت: زمانی که من وارد  این کار شدم متاقضیان این کار نگاه حرفه ای تری به آن داشتند و به دنبال زمان گذاشتن روی کار برای قوی و حرفه ای شدن در آن بودند و اکثریت آنها نیز به مدارج بالایی در این کار رسیده اند اما به نظر می رسد امروز، متقاضیان این کار، نگاه سطحی نگرانه تری به آن دارند و این در حالی است که از نظر من  کارمند خلاق و سر زنده  بزرگترین سرمایه یک آژانس مسافرتی است.
کارمندی که دید پویایی داشته و در افکار و روابطش با مردم سرزنده است، می تواند در هر شرایطی بستری برای رشد کار فراهم کند یا حداقل در شرایط بحرانی کار را در سطحی نگه دارد که از ضرر دادن آژانس جلوگیری شود؛ البته این در شرایطی است که مدیر آژانس فضای جولان به کارمندان فعال خود بدهد و خوشبختانه مدیر آژانس آریانا همیشه به کارمندان خود فضای رشد داده است و به همین دلیل من در طول 12 سال کارم همینجا ماندگار بوده ام زیرا هر چه بیشتر آموختم فضای بیشتری برای ابراز کردن توانایی هایی که کسب کرده بودم، به من داده شد و همین باعث شد که من به این آژانس احساس تعلق کنم و خودم را از آن بدانم.

-    کاهش شدید مسافر یک واقعیت است اما یک آژانس پویا می تواند بسترهای تازه ای برای جلب مسافر به وجود آورد
وی گفت مشکل شدن شرایط آژانس ها و کاهش تعداد مسافران حتی  تا بیش از دوسوم تعداد مسافران سالهای پیش، یک واقعیت است اما روحیه جستجوگر و خلاق آژانس ها می تواند در این شرایط نیز بسترهای جدید برای سفر ایجاد کند و آژانس خود را رشد دهد؛ چنانچه ما در آژانس آریانا برای اولین بار سراغ سفرهای داخلی  و ورود مسافر به ایران رفتیم درحالی که کار این آژانس در بخش خروج مسافر بوده است. 
حیدری ادامه داد: ایجاد بسترهای جدید مسافرتی در ایران، به دلیل  کمبود  دسته بندی و کمترشکل یافتگی امور گوناگون مطرح در حیطه مسافرت، برای آژانس ها مشکل است، اما به هر حال این زمینه کاری وجود دارد و می توان روی آن کار کرد.

-    ایجاد فضاهای تفریحی خانوادگی، یکی از مهم ترین نیازهای گردشگری داخلی است
این مدیر جوان ادامه داد: روحیه مسافران ایرانی به گونه ای است که تمرکز آنها در سفر  بیشتر بر امکانات سفر است و این در حالی است که امکانات سفر در ایران(امکاناتی همچون هتل های خوب) به طور کلی، چه به لحاظ تعداد و چه کیفیت، پایین تر ازاستاندارد است و بنابراین راضی نگه داشتن ایرانی ها  در سفرهای داخلی مشکل تر است به ویژه مسافرانی که تجربه مسافرتهای خارج از کشور را داشته اند.
قائم مقام میرعامل آژانس آریانا مهر باران، ایجاد فضاهای تفریحی خانوادگی را یکی از مهم ترین کارهایی دانست که می توان برای رشد مسافرتهای داخلی انجام داد، او ادامه داد: در شمال کشورمان با وجود پتانسیل بالای جذب مسافر، فضایی برای تفریحات خانوادگی وجود ندارد و افراد مذکر خانواده از امکان تفریحی ای بیشتری برخوردار هستند در حالیکه می توان ضمن احترام به ارزش های فرهنگی، فضاهایی ایجاد کرد که کل خانواده بتواند در کنار هم از سفر و تفریح لذت ببرند که وجود چنین اماکنی خانواده ها را به مسافرت داخلی تشویق می کند.

-    پایین بودن روحیه لذت بردن از خود سفر در ایرانی ها، یکی از چالش های کار ما است
وی، پایین بودن روحیه لذت بردن ازخود سفر در ایرانی ها را یکی از موانع رشد سفر در کشور و لذت بردن بیشتر از آن عنوان کرد و گفت: در حالی که یک مسافر اروپایی با یک کوله و با کمترین امکانات به مسافرت می رود و از آنجا که روحیه استفاده و لذت بردن از پتانسیل های گوناگون سفر را دارد، راضی برمی گردد اما مسافر ایرانی کمتر چنین روحیه ای دارد و بیشتر متمرکز بر امکانات سفر بوده و بنابراین مترصد آن است که با مشاهده ضعفی در امکانات سفر، آژانس را زیر سوال ببرد و هنگامی که چنین ضعفی بیابد سفر و لذت خود را نیز تحت الشعاع آن ضعف قرار می دهد.

-    اعتبار یک آژانس با مشتری مداری به دست می آید
مدیر داخلی آژانس آریانا مهر باران، در بخش دیگری از سخنان خود، گفت و گو با مشتری به منظور تشخیص سلیقه و خواسته های او از سفر و هماهنگ کردن توقعات وی با واقعیت های موجود را یکی از استراتژی های کار خود در آژانس عنوان کرد که می کوشد از سوی سایر کارمندان نیز رعایت شود.
حیدری این رویکرد در کار را یکی از علل موفقیت آژانس آریانا دانست و گفت: این کار متضمن قدری روانشناسی و صرف وقت بسیار است زیرا باید بتوانیم سلیقه و خواسته مسافر را تشخیص داده، او را راهنمایی کنیم و امکانات سفر را به طور واقعی با تمام مشکلات احتمالی توضیح دهیم و این کار مشکلی است چرا که مسافر ایرانی بیشتر علاقه مند به شنیدن حرفهای قشنگ است تا واقعیت.
وی گفت: برگه برنده یک آژانس، اعتبار اوست و این اعتبار با مشتری مداری به دست می آید چه در برخورد با مشتری هایی که مسافرانی هستند که به طور مستقیم به آژانس مراجعه می کنند و چه آژانس های همکار و زیر مجموعه که خدمات مسافرتی خود را از ما خرید می کنند.
این مدیر جوان گفت: با وجود تمام این چالش ها، در هر شرایطی یک آژانس می تواند سرپا بماند زیرا شرایط حداقلی کار برای آژانس های ایرانی وجود دارد چرا که  در ایران مسافر به طور مستقیم قادر به خرید پرواز و هتل در کشورهای خارجی نیست.
قائم مقام میرعامل آژانس آریانا مهر باران، علت موفقیت یک آژانس را علاوه بر درایت مدیر در تشخیص مناسبات بازار و بستر سازی برای ارتقای کار و ایجاد فضای سالم و رو به رشد برای کارمندان و داشتن کارمندان خلاق که نگاه حرفه ای به کار دارند، پای بندی آژانس به ارزشهای اولیه یعنی جلب رضایت مشتری و هماهنگ کردن سلیقه و خواست مسافر با خدمات موجود دانست.

-    آژانس آریانا مهر باران جزو 12 آژانس برتر در مسیر دوبی و تایلند
گفتنی است آژانس آریانا مهر باران یک آژانس مادر است که تا کنون در زمینه خروج مسافر از ایران کار کرده و بیشتر به مسیر دوبی و تایلند شناخته می شود که جزو 12 آژانس برتر در این حیطه است چرا که در برخی مقاطع زمانی فول چارتر کننده این مسیرها بوده است و اکنون نیز به  صورت چارتر کننده در این مسیرها کار می کند. جزو گروه آژانس هایی بوده است که مسیر سریلانکا را به مردم معرفی کردند و از شروع کننده های مسیر آنتالیا و همچنین دو سال مداوم فول چارترکننده "شارجه" با هواپیمایی ماهان بوده است.
این آژانس هواپیمایی، فروشنده اول تایلند در سه سال متوالی بوده است و تنها در تهران 250 آژانس از آن خرید می کنند و جزو دفاتر مرکزی ای هست که سایر آژانس ها، مسیردوبی، تایلند، ارمنستان ومالزی را از آن خرید می کنند. دارای دفتر در امارات و تایلند و کردستان عراق و تقریبا35 کارمند در دفتر تهران و 24 نفر پرسنل در خارج از کشور است.

-    سخن پایانی
در انتهای صحبتم با خانم حیدری می توانستم تنش های کارشان را حس کنم. اینکه علی رغم تلاششان برای برخورد صادقانه با مشتری و درست انجام دادن کارشان، بازهم روحیه سخت مسافران ایرانی یک مانع همیشگی برای احساس رضایت آنها از تلاششان است چرا که باز خورد حس خوب مشتریان آنهاست که می تواند خستگی را از آنها بگیرد پس شایسته است ما نیز به عنوان مسافر، روحیه لذت بردن از سفر را در خود ارتقا دهیم و به اندازه فروشنده هایی که دلسوزی و صداقت را چاشنی کارشان کرده اند ، برای رضایت و لذت از سفر خود بکوشیم.


گالری

نظر شما

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

  نشان داده نخواهد شد

نظرات :

تبلیغات در سفربانک
پیگیری سفر ارزان
شماره همراه: شماره پیگیری:
ثبت نام / لاگین بلیط های چارتری
نام و نام خانوادگی: ایمیل: شماره همراه: